تمامی لامپ های پنلی دارای ساختار متفاوتی هستند که این امر سبب متمایز شدن قیمت آن ها نسبت به یکدیگر شده است. البته ناگفته نماند که لامپ های ال ای دی پنلی ارزان، به دلیل بی کیفیت بودن از قیمت پایین تری برخوردار نیستند؛ بلکه ممکن است امکانات و نوع متریالی که برای ساخت آن ها به کار رفته است، سبب کاهش قیمت شده باشد. به همین دلیل، برای آن که بتوانید خریدی مفید و سودمندانه داشته باشید، پیش از خرید لامپ های پنلی ال ای دی حتما به عوامل آن باتوجه به نوع سلیقه و نیاز خود توجه کنید.


نوع ساختار

یکی از عوامل مهمی که بر روی قیمت لامپ پنلی ال ای دی نقش بسزایی را ایفا می کند، نوع ساختار است. به طور کلی، لامپ های پنلی به دو صورت روکار و توکار تولید می شوند. لامپ های پنلی روکار دارای فرم هایی با طرح و رنگ های متنوع با توجه به سلیقه مشتریان طراحی شده اند و طبیعتا از قیمت بالا تری برخوردار هستند. البته فراموش نکنید که نوعی از لامپ های پنلی توکار یعنی سی او بی، به دلیل شفاف بودن شیشه و طول عمر بالا، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است.


نوع شکل ظاهری

لامپ های ال ای دی پنلی، در اشکال و ابعاد گوناگونی ساخته می شوند. البته طول عمر و کارکرد لامپ و شکل ظاهری تاثیر چندانی بر روی قیمت لامپ های پنلی ندارد.


چیپ الکتریکی

چیپ های الکتریکی که بر روی مدار اصلی قرار می گیرند، نقش بسزایی در قیمت لامپ پنلی ال ای دی ایفا می کنند. چیپ های الکتریکی برق ورودی را دریافت می کنند و بین تمامی اجزا تقسیم می کنند. به همین دلیل، هر چقدر که جنس و نوع ساختار چیپ های الکتریکی مرغوب تر و اندازه لامپ بیشتر باشد، قیمت لامپ های پنلی افزایش می یابد.


گارانتی

یکی از مهم ترین عواملی که سبب افزایش قیمت لامپ های پنلی ال ای دی می گردد، گارانتی است. گارانتی داشتن محصول این امکان را به مشتریان می دهد تا آن ها دیگر نگران خراب شدن لامپ پنلی خود نباشند. البته ناگفته نماند که هر چقدر زمان گارانتی لامپ های پنلی ال ای دی بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. به همین دلیل پیشنهاد می شود لامپ های پنلی گارانتی بلند مدت دار را حتما خریداری کنید.