x تبلیغات
هدایت گستر

ویژگی های هالوژن های سوزنی

 

لامپ های هالوژن، یکی از محبوب ترین لامپ های مورد استفاده برای تزئین و نورپردازی خانه ها به شمار می روند. لامپ های هالوژن سوزنی یکی از انواع هالوژن ها هستند که به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان به لامپ هایی پرطرفدار تبدیل شده اند. کاربرد و قیمت لامپ هالوژن سوزنی با توجه به کیفیت آن متفاوت است. از ویژگی های هالوژن های سوزنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد کوچک و تعویض سریع: این نوع از لامپ ها به راحتی و در کمترین زمان قابل تعویض و جا به جایی هستند. علاوه بر این، ابعاد کوچکی دارند که استفاده از آن ها را در مکان های کوچک، آسان تر می کند.

مصرف پایین و نور زیاد: به طور کلی مصرف انرژی انواع لامپ هالوژن کم است. این نوع لامپ ها در عین حال که روشنایی بسیار بالایی را ارائه می دهند، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

طول عمر بالا: از آن جایی که هالوژن سوزنی با گاز هالوژن پر شده است، 2 تا 3 برابر عمر بیشتری نسبت به لامپ رشته ای خواهد داشت. اگر شرایط نگهداری لامپ مناسب باشد می تواند تا 3000 ساعت کار کند.

سازگار با محیط زیست: لامپ هالوژن سوزنی سمی نیست و می تواند بازیافت شود. به همین دلیل بی خطر بوده و با محیط زیست سازگار است.

لیست قیمت لامپ خزرشید

 

آیا می دانید چرا برخی از لامپ ها قیمت بیشتری دارند در حالی که سایرین ارزانتر هستند؟ یک تصور رایج این است که هر چه لامپ گرانتر باشد، کیفیت بالاتری دارد. اگرچه این مسئله تا حدی درست است اما همیشه این طور نیست. در واقع عوامل متعددی در هزینه این محصولات نقش دارند که با شناخت آنها بهتر می توانید در مورد گزینه های روشنایی مدنظرتان تصمیم بگیرید. برای اینکه تفاوت های موجود در لیست قیمت لامپ های مختلف را بهتر درک کنید، این عوامل را در ادامه معرفی می کنیم.

   

1.متریال مورد استفاده

یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت لامپ، مواد مورد استفاده در تولید آن می باشد. به عنوان مثال، لامپ هایی که از مواد باکیفیتی نظیر کریستال یا فلزات سطح بالا اعم از برنج یا مس تولید می شوند، گرانتر هستند. 

  

2.فناوری تولید

 هر چه تکنولوژی تولید لامپ پیشرفته تر باشد، هزینه های مربوطه نیز افزایش می یابند. به عنوان مثال، در تولید لامپ های LED از فناوری های به روزی استفاده می کنند و قیمت بالاتر این لامپ ها به همین دلیل است. با این حال، با گسترش روزافزون فناوری، انتظار می رود که هزینه تولید این محصولات به مرور زمان کاهش یابد. 

  

3.طراحی لامپ

از دیگر عوامل مهمی که هنگام بررسی لیست قیمت لامپ باید در نظر بگیرید، طراحی محصولات می باشد. به طور حتم، تولید لامپ های با طراحی خاص یا سفارشی، هزینه بر خواهد بود و به دنبال آن محصول با قیمت بالاتری عرضه می شود. 

  

4.رتبه بندی IP

هرچه رتبه IP لامپ بیشتر باشد، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و گرد و غبار خواهد داشت که سبب افزایش هزینه ها می شود. 

تنوع لامپ های حبابی

 

معمولاً لامپ های حبابی از محدوده 5 وات تا 30 وات مورد استفاده قرار می گیرند. البته لامپ های 40 و 50 وات هم در بازار ارائه می شوند اما چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند. لامپ های حبابی 9 وات، معمولاً در محدوده 55 تا 60 تولید می شوند؛ لامپ های 12 وات در محدوده 60 و 65 تولید می شوند؛ برای لامپ های 15 وات، محدوده 65 و 70، برای لامپ های 20 وات، اندازه های 70 و 80، و برای لامپ های 25 وات، محدوده های بالاتر تولید می شوند. 

پایه لامپ های سری A یا لامپ های حبابی عمدتاً E27 یا سرپیچ معمولی هستند که در بازار و مصارف عمومی از این نوع سرپیچ ها استفاده می شود. بدنه لامپ های حبابی معمولاً از آلومینیوم و یک روکش PBT تهیه شده است. این ماده بهترین ماده بر پایه پلی کربنات برای انتقال حرارت است. جنس حباب در لامپ های حبابی از پلی کربنات تهیه می شود اما گاهی برای کاهش قیمت ها و کیفیت لامپ ها، برخی تولید کنندگان، از PP استفاده می کنند. این ماده متأسفانه قدرت انتشار و انتقال نور و شار نوری مناسبی ندارد. بهترین مواد برای کیفیت عالی در این لامپ ها همان پلی کربنات است.

علت کم مصرف بودن لامپ ال ای دی

 

لامپ های قدیمی و کهنه به دلیل تبدیل 77 درصد انرژی الکتریکی به گرمایی و تنها 33 درصد روشنایی، مصرف برق بسیار بالایی دارند. زمانی که لامپ های قدیمی روشن هستند حرارت بسیار بالایی تولید می نمایند؛ به همین دلیل این امر سبب می شود تا اکثر انرژی الکتریکی به گرمایی تبدیل گردد و در نتیجه مصرف انرژی برای روشنایی بیشتر، افزایش یابد. اما لامپ های ال ای دی بروکس 9/99 انرژی الکتریکی را به روشنایی تبدیل می نمایند و تنها 1/0 درصد انرژی الکتریکی به گرمایی تبدیل می گردد و در نتیجه این امر سبب روشنایی بیشتر و مصرف انرژی کمتر لامپ های بروکس می گردد.

لامپ های ال ای دی بروکس، نسبت به لامپ های دیگر از قیمت بالا تری برخوردار است؛ قیمت بالاتر لامپ های ال ای دی بروکس به دلیل کیفیت بسیار بالای آن ها است. البته در نظر داشته باشید که عواملی همچون رنگ، اندازه و توان مصرفی نیز بر روی قیمت لامپ های ال ای دی بروکس موثر هستند و هر چقدر توان مصرفی آن ها افزایش یابد، قیمت لامپ های ال ای دی بروکس گران تر می گردد.

امروزه وبسایت های بسیار زیادی در زمینه فروش لامپ ها و سیستم روشنایی در سراسر کشور فعالیت می نمایند؛ شما می توانید با مراجعه به یکی از وبسایت های معتبر یا وبسایت رسمی بروکس، برای خرید لامپ های ال ای دی بروکس اقدام نمایید و آن ها را مورد استفاده قرار دهید؛ علاوه بر آن، می توانید به نزدیک ترین فروشگاه قطعات الکتریکی بروید و لامپ ال ای دی بروکس مورد نیاز خود را خرید نمایید. اگر قصد خرید یک لامپ مرغوب، کم مصرف و پرنور هستید و می خواهید مدت زمان طولانی از آن استفاده نمایید، پیشنهاد می شود لامپ ال ای دی بروکس را خریداری نمایید و از مزایای فراوان آن بهره مند شوید.

قیمت لامپ شمعی کم مصرف

 

لامپ شمعی کم‌ مصرف جهت ایجاد روشنایی و زیباسازی لوسترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لامپ‌ها به علت کم‌ مصرف بودن و زیبا بودن در لوسترها به کار برده می‌شوند تا علاوه بر ایجاد نور مناسب، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود. در حال حاضر، برندهای مختلفی در حال تولید لامپ‌های شمعی کم‌ مصرف هستند که تنها برخی از آن‌ها با رعایت استاندارد‌های لازم، توانسته‌اند محصولات با کیفیتی به بازار ارائه کنند. برای اطلاع از قیمت لامپ کم‌ مصرف می‌توانید به لیست قرار داده شده در سایت هدایت گستر مراجعه کنید.

لامپ شمعی کم‌ مصرف که اصولاً برای استفاده در لوسترها ساخته می‌شود، سه رنگ مختلف مهتابی، آفتابی و طبیعی دارد که‌ ترکیب این دو رنگ، باعث ایجاد یک نور ملایم و آرامش‌بخش برای فضای خانه می‌شود. سایز لامپ شمعی کم‌ مصرف کوچک است و توان بین پنج تا یازده وات دارد؛ همچنین از برق 220 ولت شهری تغذیه می‌کند و عمر مفید آن بیش از 15 هزار ساعت است. تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در لامپ‌های شمعی به گونه‌ای است که موجب افزایش طول عمر آن‌ها شده که از این نظر نیز مقرون به صرفه هستند. این نوع لامپ‌ها در هنگام روشن بودن، تنها کمی‌گرما ایجاد می‌کنند. علاوه بر آن، به دلیل داشتن حباب دولایه، ضرری برای سلامت افراد به همراه نخواهند داشت. برای اطلاع از قیمت لامپ کم مصرف شمعی می‌توانید به لیست قیمت لامپ‌ها مراجعه کنید.

مزایای استفاده از لامپ های هالوژن

 

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از لامپ های هالوژن، کاهش مصرف برق است. یکی از مسائلی که همیشه سبب ناراحتی سرپرستان خانواده است، مبلغ قبوض برق است. در گذشته به دلیل وجود لامپ های پر مصرف، افراد مجبور به پرداخت هزینه های بسیار زیادی جهت پرداخت قبوض برق بودند. اما خوشبختانه امروزه افراد می توانند با استفاده از لامپ های هالوژن مصرف برق خود را تا چندین برابر کاهش و روشنایی محیط خود را افزایش دهند. یکی دیگر از مزایای استفاده از لامپ های هالوژن، مورد استفاده بودن در تمامی مکان ها و نصب آسان به وسیله سوکت است.

از مهم ترین مزیت هایی که می توانیم برای انواع لامپ هالوژن بیان کنیم، کوچک و سبک بودن این مدل از لامپ ها است. در واقع کوچک بودن و وزن کم این هالوژن ها، باعث می شود که انعطاف آن ها در استفاده برای انواع محیط بسیار بالا باشد. مزیت دوم، طول عمر بالای این مدل لامپ ها نسبت به لامپ های رشته ای است. در واقع این لامپ ها بر خلاف جثه کوچکی که دارند، بسیار مقاوم تر از انواع لامپ های رشته ای خواهند بود. 

مزیت سوم، مصرف برق بسیار پایینی است که برای این مدل لامپ ها تعریف می شود. لامپ های هالوژنی، به ویژه لامپ هالوژنی سقفی، مصرف برق بسیار کمی دارند و این اتفاق در حالتی رخ می دهد که این لامپ ها از نوردهی بسیار بالایی برخوردار هستند. در واقع، لامپ هالوژن سقفی از جمله لامپ هایی است که کیفیت نوردهی خوبی بر خلاف انتظار دارد و اصلاً به همین دلیل است که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. 

مزایای لامپ هالوژن

 

لامپ هالوژن، مزیت های بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن ها می توانند دلیلی باشند بر پرطرفدار بودن این محصول؛ یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توانیم درباره انواع لامپ هالوژن بیان کنیم، کیفیت رنگ و نوردهی عالی آن است. این لامپ ها مانند لامپ های رشته ای، نوری آفتابی تولید می کنند و به گرم تر شدن فضا برای طراحی داخلی انواع محیط ها کمک می نمایند. 

مزیت دومی که برای این مدل لامپ ها تعریف می شود، ابعاد کوچک آن ها است. این ابعاد کوچک زمینه را برای استفاده از این لامپ ها در محیط ها و تجهیزات مختلف فراهم می کند. از این رو تجهیزات و پروژکتورهای خاص، می توانند یکی از مهم ترین نمونه ها برای استفاده از این لامپ ها باشند. مزیت سوم و مهم ترین مزیتی که برای این مدل لامپ ها تعریف می شود، کم هزینه بودن آن ها است. این لامپ ها لامپ های به شدن مقرون به صرفه ای هستند و نسبت به انواع لامپ های رشته ای کم هزینه تر و کم مصرف تر تعریف می شوند. 


کاربردهای لامپ هالوژن

حقیقتاً باید خدمت تان عرض کنیم که موارد استفاده از انواع لامپ های هالوژن هیچ گونه محدودیتی برای تعریف نمی شود و شما می توانید از این لامپ ها برای تامین نور محیط های مختلف استفاده نمایید. طراحان داخلی معمولاً از این لامپ ها برای نورپردازی محیط های مختلف استفاده می نمایند. منازل مسکونی، تالارها و سالن های پذیرایی و جشن مختلف، محیط های کاری، محیط های تجاری و سایر محیط های دیگر که به یک نور استاندارد و متوسط برای روشنایی خود نیاز دارند، بهترین بسترها برای استفاده از لامپ های هالوژن معرفی می شوند. 

مزایای لامپ کم مصرف چیست؟

 

عمر مفید طولانی:

این موضوع یکی از مهم ترین مزیت هایی است که درباره انواع لامپ کم مصرف بیان می شود. در واقع این موضوع، یکی از مواردی است که هر لامپی باید از آن برخوردار باشد. چرا که همان طور که می دانید، لامپ محصول بسیار حساسی است و برخورداری از عمر مفید طولانی، یک موضوع بسیار مهم و حیاتی تلقی خواهد شد.

کاهش هزینه های برق:

لامپ ها یک عامل مصرف کننده و در ارتباط با برق هستند که یکی از مهم ترین تاثیراتی که علاوه بر هزینه خود بر زندگی افراد می گذارند، هزینه های نهایی مصرف برق است. در این باره مزیت لامپ های کم مصرف این است که مصرف برق به شدت پایینی دارند و همین موضوع می تواند هزینه های قبض برق هر ماه شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

کاهش آلودگی های مربوط به تولید برق در نیروگاه ها:

سومین مزیتی که می توانیم برای انواع لامپ های کم مصرف بیان کنیم نیز شامل این مورد خواهد شد.

کاهش گرمای محیط:

گرمای محیط نه تنها می تواند در فصول گرم سال برای مصرف کننده آزار دهنده باشد بلکه این شرایط را نیز دارد که عمر خود لامپ را نیز کاهش دهد. از این لامپ های کم مصرف از گرمای بسیار بالایی برخوردار نیستند و اصلا همین موضوع باعث می شود تا عمر طولانی نیز داشته باشند. برای اطلاع از قیمت لامپ کم مصرف اینجا کلیک کنید.

بررسی تخصصی ساختار لامپ های حبابی

 

پایه لامپ های سری A یا لامپ های حبابی عمدتاً E27 یا سرپیچ معمولی هستند که در بازار و مصارف عمومی از این نوع سرپیچ ها استفاده می شود. بدنه لامپ های حبابی معمولاً از آلومینیوم و یک روکش PBT تهیه شده است. این ماده بهترین ماده بر پایه پلی کربنات برای انتقال حرارت است. جنس حباب در لامپ های حبابی از پلی کربنات تهیه می شود اما گاهی برای کاهش قیمت ها و کیفیت لامپ ها، برخی تولید کنندگان، از PP استفاده می کنند. این ماده متأسفانه قدرت انتشار و انتقال نور و شار نوری مناسبی ندارد. بهترین مواد برای کیفیت عالی در این لامپ ها همان پلی کربنات است.

کیفیت انواع لامپ های حبابی، بسته به مدل، در دو حالت مورد بررسی قرار می گیرد. اولین دسته همان ساختار بدنه و حباب است که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم. حباب در بهترین کیفیت از پلی کربنات مرغوب ساخته می شود. یک تصور اشتباه این است که برخی فکر می کنند هرچه ضخامت حباب لامپ، بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر است. که این البته یک تصور غلط است. هرچه ضخامت لامپ بیشتر باشد، شار عبوری نور، کمتر خواهد بود. بنابراین، هر دو عامل، تعیین کننده شار خروجی نوری در لامپ های حبابی هستند. در برخی از مدل های لامپ حبابی بی کیفیت، بخش آلومینیومی حذف می شود و به جای PBT از پلیمرهای ABS نامناسب استفاده می شود.

کیفیت و قیمت مهتابی ال ای دی

 

کیفیت

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت مهتابی ال ای دی بروکس تاثیر بسزایی دارد، کیفیت است. بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن قیمت محصولات بروکس، از خریداری آن ها اجتناب می کنند؛ اما در نظر داشته باشید که قیمت بالای محصولات بروکس از جمله مهتابی ال ای دی، صرفا جهت کیفیت بالای آن ها است. به همین دلیل، شما می توانید با خریداری مهتابی ال ای دی بروکس، خود را از شر سوخت های متعدد مهتابی خلاص کنید.


میزان شار نوری

یکی دیگر از عواملی که سبب افزایش قیمت مهتابی ال ای دی بروکس شده است، میزان شار نوری آن است. گرچه بسیاری از افراد شار نوری را در قطعات الکتریکی نادیده می گیرند؛ اما فراموش نکنید که هرچقدر شار نوری محصولات الکتریکی به ویژه مهتابی های LED پایین تر باشد، میزان مصرف برق کاهش و روشنایی افزایش می یابد. به همین دلیل، با بالا بودن قیمت محصولات بروکس تعجب نکنید چرا که تمامی محصولات این کارخانه از شار نوری بسیار پایینی برخوردار هستند.


ویژگی ها

مهتابی ال ای دی بروکس به سه دسته خانواده خطی، سری زیر کابینتی و سری اف بی ال تقسیم می شوند که هر کدام دارای قیمتی متفاوت از یکدیگر هستند. البته ناگفته نماند که پرفروش ترین مهتابی ال ای دی بروکس، سری خانواده خطی 40 واتی به دلیل قیمتی مقرون به صرفه و طول عمری بسیار بالا است. محصولات الکتریکی بروکس از مزایای فراوانی برخوردار هستند؛ پیشنهاد می شود پیش از خریداری محصولات الکتریکی بروکس به ویژه مهتابی های ال ای دی، از وبسایت های معتبر فروشگاهی برای استعلام قیمت آن ها اقدام کنید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفید داشته باشید.

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد